47pl

Sunday, May 19, 2013

Brann i en bygård i Bergen



Røykdykkere søkte etter kvinne.
(BA:) Brannvesenet rykket ut til Fyllingsdalen lørdag like før klokken 1930, etter meldinger om røyk fra en leilighet i en lavblokk.
– Det var observert røyk gjennom et vindu, sa operasjonsleder Frode Kolltveit ved Hordaland politidistrikt til BA.
– Vi vet ikke om det er personer inne i leiligheten, la han til.

Mye røyk
– Det er røyk i leiligheten. Vi har røykdykkere inne nå, sa Ronny Karlsen, vaktkommandør ved 110-sentralen i Hordaland til BA klokken 1940.
Brannvesenet hadde da ikke oversikt over om det var personer i leiligheten, men røykdykkere søkte.
BA var på stedet. I 1950-tiden ble det meldt at brannen, som var i tredje etasje i lavblokken, var under kontroll.
Én kvinne er registrert på adressen. Hun har også to katter.

Nabo varsket brannvesenet
Janne Celine Sundstø bor i naboleiligheten. Det var hun som varslet brannvesenet.
– Jeg hørte brannalarmen gikk, og den gikk så lenge. Jeg trodde det var en bilalarm, men så så jeg røyken. Jeg gikk for å banke på, men ingen åpnet. Hun som bor der pleier å være hjemme, sier hun.
Morten Laastad bor også i området og hans mor bor i 2. etasje.
– Vi så først at det kom litt røyk, men da vinduene ble åpnet, bare fosset det ut, sier han.

Naboer ble ikke evakuert
De andre beboerne i blokken ble ikke evakuert.
I tillegg til å ha lett etter kvinnen inne i leiligheten, søkte brannvesenet etter to katter.
– Vi vet ennå ikke hva som har forårsaket brannen, sier operasjonsleder Kolltveit til BA ved 2045-tiden.

1 comment:

  1. Fin informasjon! Jeg personlig setter stor pris på din artikkel. Dette er en flott nettside. Jeg vil sørge for at jeg stoppe tilbake igjen !.
    Kontrollpanel til røykvarsler

    ReplyDelete